Κυριακή, 2 Δεκεμβρίου 2007

Πώς νιαουρίζουν οι Γαλλίδες γάτες;

Γνωρίζετε ότι οι γάτες σε άλλες χώρες δεν έρχονται στο άκουσμα του "ψ..ψ..ψ...";
Ανακαλύψτε παίζοντας τις φωνές των ζώων. Μερικές ιδέες για να αξιοποιήσετε τις παραπάνω εικόνες:
  • Κατασκευάστε ή προτείνετε στους μαθητές να κατασκευάσουν κάρτες στις οποίες η μία όψη θα απεικονίζει ένα ζώο (ή τηλέξη πχ." le chat") και η άλλη την αντίστοιχη φωνή (πχ. il miaule). Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες (Ζώα - Φωνές). Οταν η πρώτη ομάδα επιδεικνύει την εικόνα "le cochon", η δεύτερη πρέπει να απαντήσει με την κάρτα"il grogne"
  • Συζητήστε με τα παιδιά τη δημιουργία των ηχοποίητων λέξεων (onomatopée): glougloute, miaule. Συγκρίνετε με άλλες γλώσσες (στα ελληνικά λέμε νιαουρίζει, σε άλλες, πώς;;)
  • Παίξτε παιχνίδια για να διαπιστώσετε αν απομνημόνευσαν το λεξιλόγιο: Στην ερώτηση "Comment fait le coq?" θα πρέπει να έχετε την απάντηση "κικιρίκου". Αν ακούσετε "γαβ, γαβ" θα υπάρχει πρόβλημα και ...πολύ γέλιο. Αφήστε τα παιδιά να ρωτήσουν όποιο συμμαθητή τους θέλουν, ορίστε πόντους για βραβεία ή ποινή.
  • Εκτός από τη φωνή ας μιμηθούν και την κίνηση των ζώων. Δημιουργήστε ένα μικρό ζωολογικό κήπο για λίγο στην τάξη σας (δεν θα ήθελα να είμαι στη διπλανή αίθουσα...).
  • Ένα- ένα παιδί μιμείται το περπάτημα, την κίνηση, τον τρόπο που τρώει ένα ζώο και οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν: C'est un cheval? C'est une vache?

Εξετάζοντας διαθεματικά και διαπολιτισμικά τις εικόνες, απομνημονεύουμε εύκολα το λεξιλόγιο, διακρίνουμε τα άρθρα, βλέπουμε τις διαφορετικές καταλήξεις στα ρήματα (3ο πρόσωπο σε -e, αλλά και σε -t) και όλα αυτά παίζοντας, χωρίς κανόνες, εξαιρέσεις και κλίσεις ρημάτων. Αλλωστε, για φανταστείτε την κλίση: Je glougloute, tu glougloutes, nous glougloutons, vous glougloutez...

Μόνο σε παιχνίδια ρόλων θα μπορούσαμε να έχουμε διάλογο του τύπου:-Vous , monsieur le corbeau vous croassez? -Μoi, la belle grenouille, je coasse! Quelle ressemblance!

Καλή διασκέδαση! Μήπως έχετε κι άλλες ιδέες; Ευπρόσδεκτες!

Δεν υπάρχουν σχόλια: